zondag 26 april 2020

Yvonne Hofman - Kampen Inclusief


Yvonne droomt over stad waar iedereen ertoe doet:

"In deze mooie Hanzestad maakt het niet uit hoe je eruitziet, hoe je je gedraagt en wat je seksuele voorkeur is. Gender doet er niet toe. Dat geldt ook voor wat je gelooft, wat je afkomst is en vul verder maar in. Anno 2020 is deze droom helaas nog steeds niet vanzelfsprekend en wordt men nog steeds op al deze punten beoordeeld. Natuurlijk geldt dat niet alleen Kampen, maar in heel veel dorpen en steden. Maar ik ben in Kampen geboren en getogen, woon er nog steeds en richt mij op deze prachtige stad aan de IJssel.

Inclusieve samenlevingEen samenleving waar iedereen ertoe doet, noem je inclusief. Om dit te bereiken, is meer nodig dan alleen het gevoel bij mensen. Inclusief betekent ook dat er letterlijke drempels weggenomen moeten worden. Dat er bijvoorbeeld voldoende én gender neutrale toiletten in de stad zijn die voor iedereen toegankelijk zijn. Toiletten mét verschoningstafels voor volwassenen, want ook die zijn nodig.

SolidariteitOok wil ik dat we met elkaar als samenleving met elkaar de dialoog aangaan om op die manier van elkaar te weten te komen wat de ander voelt of nodig heeft. Ik droom over een stad waarin we solidair met elkaar zijn. Het Coronavirus heeft al voor veel extra solidariteit gezorgd. Ik hoop dat deze tendens na de crisis voortzet als een kring in het water die steeds groter wordt. Want een mooie samenleving zijn we met elkaar!”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten